Thursday, August 23, 2012

:: sana sini luqman beraya ::

Salam lebaran buat semua. alhamdulillah, tahun ini masih diberikan peluang berjumpa dgn Ramadhan..insyaAllah, pnjang umur berjumpa lagi tahun hadapan. lupakan kisah sedih sekejap..mau happy2 di bulan syawal yang mulia nie.


iklan jap..maaf, kuih raya mahupun model tidak dijual di sini. 
incik hubby, si tukang bakar biskut yang menjayakan misi..thumbs up!!


tahun nie raya pertama kami berkumpul di serdang, rumah sis-in-law dan keluarga..termasuk ayah mertua . tghari tu semua bergerak ke banting menziarahi kubur arwah ibu mertua dan wan..alfatihah dan yasin buat mereka yg tlh tiada.

hari raya pertama: 3 stooges beruniform hijau di pagi raya


 si kecik berbaju melayu..alhamdulillah, nk gak pki baju yang mama dan papa cari kat jln tar ni..siap amik cuti lg berdating ngan my hubby, klu bawak luqman pg jln tar jawabnya mmg xmembeli apa2..


 

kami sekeluarga.. hari raya pertama di banting,kampung belah arwah ibu incik hubby. sangat terasa suasana desanya..lepas beraya di banting, ptg tu jugak bergerak ke t.intan untuk beraya di rumah parents sendiri sehingga hari raya ke4. disebabkan rumah mak dan kg hubby xdela jauh mana, so masih berkesempatan juga berjalan ke rumah kawan2 yang terdekat.

hari raya ketiga: luqman beraya bersama pengantin baru, tini dan suami di taiping. alhamdulilla, dapat jumpa izyan (close friend di uni merangkap i punya pengapit masa kawen dulu =) dan addy..so, lps tu trus beraya di rumah tok mereka..
 

hari raya ke-5: luqman beraya di sungai besar, kg saudara mara papanya..mama dan papa tengah bersembang, dianya dah msk ke bendang orang..aiyoo, nasib baik sawah padi da xde, bendang pn tgh kering..

papa menyelamatkan luqman dari trus menghitamkan baju..adehh, luqman ni budak kg sungguh. so adventurous dan x takut lgsg ok!

 hari ni da ari raya ke-6..cepat je msa berlalu. mak ngan aba da ke terengganu untuk bersama-sama menghadiri kenduri sepupu di sana. insyaAllah selesai solat jumaat, luqman n mama papa akan balik ke sungai bulo semula..yeah, meneruskan misi beraya di KL..

No comments:

Post a Comment