Wednesday, September 18, 2013

:: Day 2_UR, SMA Islam As-Shofa ::

Btulla kata orang 'jauh berjalan luas pemandangan'..

Kami melawat Universitas Riau (UR) pada sebelah pagi dan ke Yayasan As-Shofa pada sblh tghr nya. breakfast seawal pkul 7 pagi sbb kat sini awal sejam, so suasana da agak trg klu di pekanbaru nie..


Dalam pkul 9 da tiba di UR, dan semua diarahkan ke ofis internasional nya di tingkat 4 bangunan rektorat.disebabkan kebiasaannya bangunan rektor di IPTA mahupun canseleri di unisel sndr adalah bgnn plg cantik di sesebuah uni tersebut, so diri ini agak terkejut jugakla dgn suasana kesederhanaan bangunan mereka..haha, xde lif ok naik tingkat 4, exercise jap after breakfast. no wonder pak supirnya bilang " di sini tiada sakit gaut buk, ngak pernah kedengaran". mgkn sbb lifestyle mereka yg sihat.. seriously, rsa bersyukur dgn kemudahan IPT di msia..

setelah selesai ucapan pembukaan dan diraikan di opis international nya, pensyarah n pelajar msg2 pergi ke FMIPA (fakultas matematika) dan FPeri (fakultas perikanan). so, pensyarah matematik/ statistik n pelajar ISM Math n Stat ke FMIPA..



 
Layanan sangat baik daripada pensyarah2 dan pelajar2 daripada FMIPA..sementara pensyarah2 berbincang hal2 akademik, students dibawa berjln2 oleh wakil pelajar fakultas mereka (yg baju biru tue..klu kat sini kind of MPP la). yg paling x boleh dilupakan, we are served with the good food. its packaging was so nice..klu kat msia, kt guna polestrin je..kat sana mknn bsh diorg semua dibungkus dalam kotak yg mesra alam. next pic is our lunch box..


n kat dalam kotak tu ada nasi + kuah (mcm kari, but not exactly) + pecal (tp bukan kuah kacang, mcm krabu pucuk paku + kangkung pn ada) + daging salai..


selesai aktiviti di UR, semua bergegas ke SMA Islam As-Shofa..salah sebuah sek swasta di Pekanbaru ni.alhamdulillah, dapat memulakan acara sekitar jam 2 pm..

nampak rmi plak pelajar perempuan. actually pelajar lelaki nya ada di belakang..

pelajar2 fasbio, unisel..

habis program, kami di jamu lagi..kali ni high tea box warna hijau plak. mmg save duit mkn =P

refreshment sdp..ada cream puff, tauhu goreng n tart yg ada raisin tu.cili padi tu yg plg special!!


No comments:

Post a Comment